close

唉~今天整個就是累
在外得應付有的沒有的
回到家又得看人家眼色

就如我今天的狀態
喜歡偶像是種值得同情的事
鄧麗君,或是我一時叫不出名字
他們賺了錢不會拿去買什麼名牌大花特花
勞軍或是獻身於公益活動
你說要我買十張唱片都沒問題

現在的蔡X林周X倫大小X.......
哪個是認認真真有對這社會做出問心無塊的付出
現在盜版猖獗他們自己不檢討嗎
唱片公司是怎麼對歌迷的
你們還有臉要求人家買正版嘛
只會玩弄人家耍老大之外
你們到底為了歌迷付出了什麼
老天保佑你們另闢一條賺錢的管道

我實在不懂你為什麼一定要板著一張臉
你有什麼想法你說啊
幹嘛一樣要這樣耍什麼酷啊
不要以為你做的一切都是為了我好
你從沒想過我想要的不是你幫我換床單你幫我準備便當
我只要一個人與我分享心事或是能跟我討論事情的
你的壓力就是壓力我的什麼都不是
你就覺得你臭臉就只是不想說話
而我不說話又是我在生氣

龍應台對他兒子說的一句話很好
意思大概是:
即時這世界上還有更大的,或是更值得難過的事
你心中的痛是不會隨著變小或是沒有了

Hey dad look at me
Think back and talk to me
Did I grow up according to plan?
Do you think I'm wasting my time doing things I wanna do?
but it hurts when you disapprove all along

And now I try hard to make it
I just want to make you proud
I'm never gonna be good enough for you
I can't pretend that
I'm alright
And you can't change me

'Cuz we lost it all
Nothing lasts forever
I'm sorry
I can't be perfect
Now it's just too late and
We can't go back
I'm sorry
I can't be perfect

I try not to think
About the pain I feel inside
Did you know you used to be my hero?
All the days you spend with me
Now seem so far away
And it feels like you don't care anymore

And now I try hard to make it
I just want to make you proud
I'm never gonna be good enough for you
I can't stand another fight
And nothing's alright

Nothing's gonna change the things that you said
Nothing's gonna make this right again
Please don't turn your back
I can't believe it's hard
Just to talk to you
But you don't understand

<from simple plan- perfect>

arrow
arrow
    全站熱搜

    jjjoooyyy 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()